Ergebnis 1 bis 3 von 3
    Mitglied Avatar von DarkShadow

Standard dubbed, telesync etc. [Übersicht INSIDE]

ich weiss nicht, ob es schonmal eine übersicht gab, aber alle die sich immer fragen was was ist - ich habe hier was kleines englisches gefunden:

<b>Subbed:</b>
    Movie contains sub-titles (captioned text @ bottom of screen).

<b>Dubbed:</b>
    Movie has had another language "dubbed" over original.. IE: English over Korean, etc.

<b>Cam:</b>
    Like name implies.. Recorded by somebody in the theatre w\a video camera. Often the worst quality.

<b>Telesync (TS):</b>
    Same as above, but often using a much better camera, and capturing sound as a seperate source.

<b>Telecine (TC):</b>
    Can be done several ways, but *ALL* involve taking the footage directly from the film reel. Typically better than TS.

<b>Widescreen (WS):</b>
    Referring to the movies format, being Wide Screen (often\usually letterboxed, not fullscreen)

<b>Screener:</b>
    Usually taken from a "Screening" VHS tape, released to movie critics\theatre operators.

<b>Work Print:</b>
    A copy taken frame by frame (yikes!@#$&) either from celluloid or other sources. Quality varys.

<b>DVDRip:</b>
    Video stream ripped directly from laserdisc or DVD. *Usually* very high quality.

Mitglied

ex-Moderator

Standard

gabs schon öfters, auch auf deutsch.

Die einzelnen Begriffserklärungen kann ich aber mal in das Glossar übernehmen was ich gerade fürs Board erstelle.

Mitglied

(Threadstarter)

Standard

okay

dann kann der thread ja wieder gelöscht werden...

4.